
ZDIELAŤ
V rámci podujatia Festival secesie – Art Nouveau Festival a podujatia 69. music festival Piešťany bude vo výstavných priestoroch Domu umenia Piešťany vernisážou dňa 19. júna 2024 slávnostne otvorená výstava Reklama kúpeľov Piešťany v období secesie, ktorá potrvá do 14. júla 2024.
Na výstave si návštevníci môžu pozrieť reklamné materiály kúpeľov Piešťany z konca 19. – začiatku 20. storočia. Po roku 1889 keď si piešťanské kúpele prenajala rodiny Winterovcov sa aktivity zakladateľa firmy Alexandra Wintera sústredili na rozvoj a reklamu kúpeľov. Nájomcovia kúpeľov vydávali veľké množstvo rozličných reklamných materiálov – od drobných tlačí (brožúrok, sprievodcov, letákov a letáčikov až po veľkorozmerné plagáty). Od roku 1912 boli jedným z ťažiskových motívov reklamy kúpeľov hotel Thermia Palace a kúpele Irma. Dostali sa na pohľadnice, prospekty, letáčiky, do brožúrok, letáčikov, inzerátov a drobných reklám, reklamných a dokumentárnych filmov. Na reklamných materiáloch sa však objavujú aj motívy ďalších kúpeľných budov, liečebných procedúr i významných kúpeľných hostí. A pravdaže nechýba ikonický symbol kúpeľov – Barlolamač.
Dňa 23. júna 2024 o 16.00 hod. sa bude konať komentovaná prehliadka výstavy